default_profile

Connections

The Daily Telegraph
(Journalism)
Irish Daily Mail
(Journalism)
Edgar Wallace
(Justice-Crime)
Daily Express
(Journalism)
Geordie Greig
(Journalism)
Gawker
(Tech)
The Observer
(Journalism)
 

See also

Daily Mail

Knowledge Identifier: &Daily_Mail

add

Daily Mail

United Kingdom's second biggest-selling daily newspaper after ''The Sun'' add

Category: Journalism

Founded in 1896.

Countries: United Kingdom (57%), United States (15%), Australia (6%)

Main connections: The Daily Telegraph, Irish Daily Mail, Edgar Wallace

Linked to: Conservative Party, Daily Mail and General Trust, United Empire Party, Bild

 

Timeline


 

This timeline needs to be reviewed and corrected, as it has been automatically generated from multiple web sources.
Please help improve it by adding dated informations, images and videos about Daily Mail.


1896

First published in 1896 by Lord Northcliffe, it is the United Kingdom's second biggest-selling daily newspaper after "The Sun" add something

 

In reply, Lord Rothermere II had something to say about the newsprint shortages at that time for, while the "Mail" of 1896 was eight pages, the "Mail" of 1946 was reduced to just four add something

 

The "Daily Mail", devised by Alfred Harmsworth and his brother Harold , was first published on 4 May 1896 add something


1899

The planned issue was 100,000 copies but the print run on the first day was 397,215 and additional printing facilities had to be acquired to sustain a circulation which rose to 500,000 in 1899 add something


1900

In 1900, the "Daily Mail" began printing simultaneously in both Manchester and London, the first national newspaper to do so add something


1901

The "Daily Mail Year Book" first appeared in 1901, summarizing the news of the past year in one volume of 200-400 pages add something


1902

By 1902, at the end of the Boer Wars, the circulation was over a million, making it the largest in the world add something

 

Edgar Wallace - With Cohen's complicity, Edgar came up with an ingenious way of scooping the press-hating General Kitchener in 1902 with the signing of the Treaty ending the Boer War. Impressed, Cohen appointed Edgar editor of the "Rand Daily Mail" with a £2,000 per annum salary


1904

Two foreign editions were begun in 1904 and 1905; the former titled the "Overseas Daily Mail", covering the world, and the latter titled the "Continental Daily Mail", covering Europe and North Africa add something

 

Sir John Ellerman, 1st Baronet - From around 1904 he invested in newspapers, owning stakes in the "Financial Times", the "Daily Mail", "The Times", the "Illustrated London News", "Tatler", "The Sphere" and other publications at various times


1906

In 1906, the paper offered £1,000 for the first flight across the English Channel and £10,000 for the first flight from London to Manchester add something

 

Edgar Wallace - Meanwhile, there were during 1906-1907 two libel suits in the courts against the "Daily Mail", involving Edgar

 

Louis Paulhan - This prize had been offered in 1906 by the "Daily Mail" for the first pilot to fly from London to Manchester within 24 hours


1908

The "Daily Mail" had begun the Ideal Home Exhibition in 1908 add something


1909

The same production method was adopted in 1909 by the "Daily Sketch", in 1927 by the "Daily Express" and eventually by virtually all the other national newspapers add something


1910

"Punch" magazine thought the idea preposterous and offered £10,000 for the first flight to Mars, but by 1910 both the "Mail"s prizes had been won add something


1915

Peter Warlock - However, his life as a student in London was brief; in February 1915, with the help of Lady Emerald Cunard he secured a job as a music critic for the "Daily Mail" at a salary of £100 per year

 

The long-running "Teddy Tail" cartoon strip, was first published on 5 April 1915 and was the first cartoon strip in a British newspaper add something


1916

The paper campaigned against Asquith, who resigned on 5 December 1916 add something


1917

Gardiner, The Times, The Atlantic Monthly, January 1917 page 113 From the beginning, the "Mail" set out to entertain its readers with human interest stories, serials, features and competitions add something


1919

In 1919, Alcock and Brown made the first flight across the Atlantic winning a prize of £10,000 from the "Daily Mail" add something

 

Wickham Steed - In an editorial written in another Northcliffe paper, the "Daily Mail" on 28 March 1919, Steed accused the British Prime Minister David Lloyd George, whom Steed detested of betraying the White Russians because of a plot by "international Jewish financiers" and the Germans to help the Bolsheviks stay in power


1920

But light-hearted stunts might enliven him, such as the Hat campaign in the winter of 1920 add something


1921

Mary Browne - According to Wallis Myers of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Browne was ranked in the world top ten in 1921 , 1924, and 1926, reaching a career high of World No. 3 in those rankings in 1921

 

Molla Mallory - According to Wallis Myers of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Mallory was ranked in the world top ten from 1921 through 1927, reaching a career high of World No. 2 in those rankings in 1921 and 1922

 

Kathleen McKane Godfree - According to Wallis Myers of "The Daily Telegraph" and the "Daily Mail", Godfree was ranked in the world top ten from 1921 through 1927, reaching a career high of World No. 2 in those rankings in 1923, 1924, and 1926


1922

By 1922, the editorial side of the paper was fully engaged in promoting the benefits of modern appliances and technology to free its female readers from the drudgery of housework add something

 

In 1922, when Lord Northcliffe died, Lord Rothermere took full control of the paper add something


1923

From 1923, Lord Rothermere and the "Daily Mail" formed an alliance with the other great press baron, Lord Beaverbrook add something


1924

This was a significant factor in the defeat of Ramsay MacDonald's Labour Party in the 1924 general election, held four days later add something

 

J. B. Morton - Thus, when Wyndham-Lewis moved to the Daily Mail in April 1924, Morton was the obvious person to continue the column

 

On 25 October 1924, the "Daily Mail" published the forged Zinoviev letter, which indicated that British Communists were planning violent revolution add something


1928

Helen Jacobs - According to Wallis Myers and John Olliff of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Jacobs was ranked in the world top ten from 1928 through 1939 , reaching a career high of World No. 1 in those rankings in 1936


1929

By 1929, George Ward Price was writing in the "Mail" that Baldwin should be deposed and Beaverbrook elected as leader add something


1930

In 1930, the "Daily Mail" made a great story of another aviation stunt, awarding another prize of £10,000 to Amy Johnson for making the first solo flight from England to Australia add something

 

In early 1930, the two Lords launched the United Empire Party which the "Daily Mail" supported enthusiastically add something

 

Lord Rothermere was a friend of Benito Mussolini and Adolf Hitler, and directed the Mail's editorial stance towards them in the 1930s add something

 

Hilde Krahwinkel Sperling - According to Wallis Myers and John Olliff of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Sperling was ranked in the world top ten from 1930 through 1939 , reaching a career high of World No. 2 in those rankings in 1936


1931

Baldwin's position was now in doubt but, in 1931, Duff Cooper won the key by-election at St George's, Westminster, beating the United Empire Party candidate, Sir Ernest Petter, supported by Rothermere, and this broke the political power of the press barons add something


1933

Rothermere's 1933 leader "Youth Triumphant" praised the new Nazi regime's accomplishments, and was subsequently used as propaganda by them add something

 

Dorothy Round Little - According to Wallis Myers of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Little was ranked in the world top ten from 1933 through 1937, reaching a career high of World No1 in 1934


1934

Rothermere wrote an article entitled "Hurrah for the Blackshirts" in January 1934, praising Mosley for his "sound, commonsense, Conservative doctrine" add something


1946

Louise Brough - According to John Olliff and Lance Tingay of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Brough Clapp was ranked in the world top 10 from 1946 through 1957 , reaching a career high of world no. 1 in those rankings in 1955

 

Margaret Osborne duPont - According to John Olliff and Lance Tingay of The Daily Telegraph and the Daily Mail, DuPont was ranked in the world top ten from 1946 through 1950, 1953, 1954, 1956, and 1957 , reaching a career high of World No. 1 in those rankings from 1947 through 1950

 

Doris Hart - According to John Olliff and Lance Tingay of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Hart was ranked in the world top ten from 1946 through 1955 , reaching a career high of World No. 1 in those rankings in 1951

 

Shirley Fry Irvin - According to John Olliff and Lance Tingay of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Irvin was ranked in the world top ten in 1946 and 1948 and from 1950 through 1956 , reaching a career high of World No. 1 in those rankings in 1956

 

Pauline Betz - According to John Olliff of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Addie was ranked World No. 1 in 1946

 

On 5 May 1946, the "Daily Mail" celebrated its Golden Jubilee add something


1947

Scottish and Irish editions of the daily paper were launched in 1947 and 2006 respectively add something

 

The "Scottish Daily Mail" was published as a separate title from Edinburgh, starting in 1947 add something


1951

Sir David began his Fleet Street career in 1951, joining "The Daily Mirror" before moving to "The Daily Sketch", where he became features editor add something


1953

Angela Mortimer - According to Lance Tingay of The Daily Telegraph and the Daily Mail, Mortimer was ranked in the world top ten from 1953 through 1956 and from 1958 through 1962, reaching a career high of World No. 1 in those rankings in 1961

 

Donald Bradman - Bradman accepted offers from the "Daily Mail" to travel with, and write about, the 1953 and 1956 Australian teams in England


1954

Harry Carpenter - He worked for the "Daily Mail" as a boxing writer and sports columnist from 1954 to 1962


1956

Althea Gibson - According to Lance Tingay of "The Daily Telegraph" and the "Daily Mail", Gibson was ranked in the world top ten from 1956 through 1958, reaching a career high of No. 1 in those rankings in 1957 and 1958


1958

Johnny Wardle - Although in the favourable conditions of 1958 Wardle was successful, friction between him and the Yorkshire committee, became intolerable when Wardle announced he would write an article in the "Daily Mail", that was openly critical of the running of Yorkshire County Cricket Club

 

Lobsang Rampa - The findings of Burgess' investigation were published in the "Daily Mail" in February 1958


1960

In the late 1960s, the paper went through a phase of being liberal on social issues like corporal punishment, but soon returned to its traditional conservative line add something

 

It ran for over 40 years to 1960, spawning the "Teddy Tail League" Children's Club and many annuals from 1934 to 1942 and again from 1949 to 1962 add something

 

Ian Berry - Berry returned to Great Britain and traveled for some time but returned to South Africa in the early 1960s and worked for the "Daily Mail"

 

Virginia Ironside - During the 1960s she wrote a rock music column for the "Daily Mail" newspaper

 

George Melly - He retired from jazz in the early 1960s when he became a film critic for "The Observer" and a writer on the "Daily Mail"'s satirical newspaper strip "Flook", illustrated by Trog


1963

Sebastian Larsson - Though Robin van Persie equalised, Obafemi Martins scored an 89th-minute winner to give Birmingham their first trophy since 1963 in what the "Daily Mail" described as "the biggest upset at Wembley since Wimbledon beat Liverpool to the 1988 FA Cup"

 

"Up and Running" is a strip distributed by Knight Features and "Fred Basset" follows the life of the dog of the same name in a two-part strip in the "Daily Mail" since 8 July 1963 add something


1965

Peter Rawlinson, Baron Rawlinson of Ewell - In 1965, he defended the "Daily Express" in an action relating to D-Notices, and he defended the "Daily Mail" in a libel action brought by the Unification Church in 1980, and retired from practice at the bar in 1985, but was President of the Senate of Inns of Court and the Bar from 1986 to 1987


1966

This detail was immortalised by John Lennon in The Beatles song "A Day in the Life", along with an account of the death of 21-year-old socialite Tara Browne in a car crash on 18 December 1966, which appeared in the same issue add something


1967

On 7 January 1967, the "Mail" published a story, "The holes in our roads", about potholes, giving the examples of Blackburn where it said there were 4,000 holes add something


1968

Printing of the "Scottish Daily Mail" was switched from Edinburgh to the Deansgate plant in Manchester in 1968 and, for a while, "The People" was printed on the "Mail" presses in Deansgate add something


1969

It was the "Sketch" which brought him his first editorship, from 1969 to 1971 add something

 

Janet Street-Porter - After a brief stint at a girls' magazine called "Petticoat", she joined the "Daily Mail" in 1969, where she became the deputy fashion editor


1970

The "Daily Mail" was transformed by its editor of the 1970s and 1980s, Sir David English add something

 

Arthur Gore, 9th Earl of Arran - He was the assistant manager of the "Daily Mail", assistant general manager of the "Daily Express" and the "Sunday Express" in the 1970s


1973

Chris Huhne - The issue about the 1973 article continued in the "Daily Mail" and "the Sun"


1974

Percy Thrower - He retired in 1974 from the post of Superintendent of Parks as Shrewsbury and started a weekly column for the "Daily Mail" in 1975


1981

In 1981, the "Daily Mail" ran an investigation into the Unification Church, nicknamed the Moonies, and branded them "the church that breaks up families" in the article, which accused them of brainwashing converts add something


1983

In 1983 the paper won a special British Press Award for a "relentless campaign against the malignant practices of the Unification Church add something


1987

In 1987, printing at Deansgate ended and the northern editions were thereafter printed at other Associated Newspapers plants add something

 

Leslie Halliwell - He wrote a regular TV article for the "Daily Mail" in 1987 and published a number of historical and critical works about the cinema


1988

Jimmie Nicol - In 1988 it was rumoured that Nicol had died, but an article in 2005 by the "Daily Mail" confirmed that he was still alive and living in London as a recluse


1989

David Shayler - Shayler earned notoriety after being prosecuted under the Official Secrets Act 1989 for his passing secret documents to the "Mail on Sunday" in August 1997 that alleged that MI5 was paranoid about socialists, and that it had previously investigated Labour Party ministers Peter Mandelson, Jack Straw and Harriet Harman


1990

Melanie Phillips, once known as a voice for "The Guardian" and "New Statesman", moved to the right in the 1990s and writes for the "Daily Mail", covering political and social issues from a conservative perspective add something

 

Michael Coveney - He was theatre critic for "The Observer" from 1990 until he joined the "Daily Mail" in 1997, following the death of Jack Tinker


1992

After 20 years perfecting the "Mail", Sir David English became editor-in-chief and chairman of Associated Newspapers in 1992 add something

 

In 1992, the current editor, Paul Dacre, was appointed add something


1993

The "Mail" campaigned on the case of Stephen Lawrence, a black teenager who was murdered in a racially motivated attack in Eltham, London in April 1993 add something


1994

Andy Coulson - In 1994, he briefly moved to the "Daily Mail", but after nine weeks moved back to "The Sun" to edit "Bizarre"


1995

In 1995 the "Scottish Daily Mail" was relaunched, and is printed in Glasgow add something

 

"The Daily Mail" has been awarded the "National Newspaper of the Year" in 1995, 1996, 1998, 2001, 2003 and 2012 by the British Press Awards add something

 

Raj Persaud - In 1995 Persaud had allegedly lifted many instances of phrases, observations and statistics from a book on prostitution by Sheron Boyle for a piece he wrote for the "Daily Mail"


1996

J. G. Ballard - In 1996, the film adaptation by David Cronenberg was met by a tabloid uproar in the UK, with the "Daily Mail" campaigning actively for it to be banned


1997

On 14 February 1997, the "Mail" led its front page with a picture of the five men accused of Lawrence's murder and the headline "MURDERERS", stating that it believed that the men had murdered Lawrence and adding "if we are wrong, let them sue us" add something

 

Gunter Sachs - "In every case, there were significant results, way beyond what is explicable through mere coincidence," he is quoted as saying by the Daily Mail newspaper on 6 November 1997


1999

Carol Vorderman - After meeting at a Christmas party in 1999, Vorderman and "Daily Mail" columnist and PR consultant Des Kelly lived together in London from 2001, using their other house in Glandore, West Cork, Ireland

 

Katharine, Duchess of Kent - By 1999 she had apparently completely recovered from chronic ill-health, and when asked by the "Daily Mail" what had suddenly changed, she answered, without elaboration, that she had been suffering unknowingly from coeliac disease

 

Katharine, Duchess of Kent - When asked by the "Daily Mail" in 1999 about her long history of illness, her reply was simply that "none of us goes through life unscathed"


2001

George Harrison - In November 2001, by which time the "Daily Mail" had reported that Harrison may have only a month to live, Harrison began radiotherapy at Staten Island University Hospital in New York City for lung cancer which had spread to his brain


2003

John Darwin disappearance case - On 8 December, the "Daily Mail" quoted Anne Darwin as saying that, although she initially thought her husband was dead, he turned up at their home in 2003 and lived there secretly, and in an adjacent bedsit that she owned, for about three years

 

Kate Beckinsale - In August 2003, Beckinsale received a published apology from the "Daily Mail" after the newspaper reported that she had "spent time in a clinic" following her split from partner Michael Sheen


2004

Michael Coveney - He remained at the "Daily Mail" until 2004

 

Carl Foreman - He was an editorial writer and senior film critic for the "New York Post" before relocating to London in 2004 to work for the "Daily Mail"


2005

Albert II, Prince of Monaco - In mid-May 2005, Lacoste announced that as a result of the international publicity over the revelations of the prince's son, Prince Albert is suing the "Daily Mail", "Bunte", and "Paris Match" for delving too deeply into his private life

 

Ruby Wax - In November 2005, Wax was criticised by the "Daily Mail" columnist Richard Kay for opposing a proposed disabled-access ramp for the nearby Couper Collection charitable art gallery


2006

Current cartoon strips that are in the "Daily Mail" include "Garfield" which moved from the "Daily Express" in 2006and is included in "The Mail on Sunday" add something

 

Charles, Prince of Wales - In 2006, the Prince filed a court case against the "Mail on Sunday", after excerpts of his personal journals were published, revealing his opinions on matters such as the transfer of sovereignty of Hong Kong to China in 1997, in which Charles described the Chinese government officials as "appalling old waxworks"

 

Cliff Richard - In a 2006 interview with the "Daily Mail", he spoke about the difficulties he and his sisters had in dealing with their mother's condition

 

Piers Morgan - Morgan described in a 2006 article he wrote for the "Daily Mail" how he had heard tapes of messages that Paul McCartney had left for his wife, Heather Mills, on her mobile phone

 

The Daily Mail officially entered the Irish market with the launch of a local version of the paper on 6 February 2006; free copies of the paper were distributed on that day in some locations to publicise the launch add something

 

Peter Oborne - In April 2006 it was announced that Oborne was taking up a new position at the "Daily Mail" as a political columnist, while retaining his connection with "The Spectator" as a contributing editor

 

Austen Ivereigh - On 18 July 2006, Ivereigh resigned as the cardinal's director of public affairs following allegations by the "Daily Mail"

 

Since 24 September 2006 "Ireland on Sunday", the Irish Sunday newspaper acquired by Associated in 2001, was replaced by an Irish edition of the "Mail on Sunday" , to tie in with the weekday newspaper add something

 

Richard Dannatt, Baron Dannatt - Dannatt appeared in newspaper headlines in October 2006 when he gave an interview for Sarah Sands of the "Daily Mail" in which he opined that a drawdown of troops from Iraq was necessary in order to allow the Army to focus on Afghanistan, and that wounded soldiers should recover in a military environment rather than civilian hospitals

 

Heather Mills - In October 2006, Mills announced her intention to sue "The Daily Mail", "The Sun" and the "Evening Standard"


2007

Clare Mulley - In 2007, Mulley was honored as the recipient of the "Daily Mail" Biographers' Club Prize for "The Woman Who Saved the Children"

 

Derek Laud - In an article for the "Daily Mail" in 2007 Laud described the sisters' importance in his life, and how he consults them on every major decision

 

Hugh Grant - On 27 April 2007, Grant accepted undisclosed damages from the Associated Newspapers over claims made about his relationships with his former girlfriends in three separate tabloid articles, which were published in the Daily Mail and The Mail on Sunday on 18, 21 and 24 February.

 

David Cameron - A Daily Mail article from June 2007 quoted Sunday Times Rich List compiler Philip Beresford, who had valued the Conservative Leader for the first time, as saying: "I put the combined family wealth of David and Samantha Cameron at £30 million plus.

 

Bel Mooney - In June 2007 she began writing a weekly column for the Saturday edition of the "Daily Mail" , advising readers on emotional and relationship issues, and she contributes other comment articles to the paper as well as regular book reviews

 

Norman Wisdom - In August 2007, newspapers of the "Daily Mail" group and the Isle of Man Newspapers reported that Wisdom was in the Abbotswood nursing home in Ballasalla, where he had been resident from 12 July 2007

 

Emma Rigby - The Daily Mail TV critic, Jaci Stephen, wrote on 24 November 2007 that the Hollyoaks storyline had "taught her more than any drama or documentary on anorexia has ever done"


2008

Sheldon Adelson - Adelson successfully sued the "Daily Mail" of London for libel in 2008

 

Malcolm Arnold - "Daily Mail" online, 28 February 2008

 

Harriet Harman - On 1 April 2008 the "Daily Mail" reported that Harman had decided to wear a kevlar-reinforced stab vest while touring her Peckham constituency under police guard

 

Terry Chimes - A May 2008 profile in the "Daily Mail" newspaper detailed how Chimes, a teetotal vegetarian, having been cured of serious arm pain on his first show in 1985 with Black Sabbath by the band's personal chiropractor, eventually turned to that occupation himself

 

Valerie Singleton - In a candid interview for the "Daily Mail" in June 2008, Singleton discussed several issues about her personal life and previous relationships

 

David Cameron - Cameron's appearance on the cover of Time in September 2008 was said by the Daily Mail to present him to the world as 'Prime Minister in waiting'.

 

Ali Dizaei - On receipt of the apology he issued further proceedings against the "Daily Mail" for an allegedly defamatory article published in September 2008 suggesting that Dizaei advised a lawyer over a criminal case

 

John Sentamu - In a Daily Mail article in October 2008, Sentamu defended the role of church schools against what he characterised as "an attack of unusual and sustained ferocity" mounted by "a number of influential commentators" whom he did not name

 

Katherine Jenkins - In November 2008 Jenkins revealed to the "Daily Mail" that when she was a student she had taken class A drugs and cannabis

 

David Duchovny - On November 15, 2008, the "Daily Mail" retracted their claims

 

Jet Harris - In a December 2008 interview for the "Daily Mail", Harris spoke about not having been invited to join the Shadows for their 50th anniversary, at the Royal Variety Performance


2009

With a circulation in Dec 2009 of 113,771, it has the third-highest daily newspaper sales in Scotland add something

 

Abu Hamza al-Masri - The Daily Mail reported in 2009 that the TaxPayers' Alliance estimated that the father-of-eight Abu Hamza had so far cost Britain £2,75 million in welfare payments, council housing and legal costs

 

John Sentamu - In a Daily Mail article in February 2009, Sentamu criticised the treatment of British Christians in the workplace in the public sector

 

Nick Clegg - "Daily Mail", 21 June 2009 and that he was "not proud" of it

 

Karen Hardy - The Daily Mail newspaper reported that she had been "axed" from "Strictly Come Dancing" on 4 August 2009, although many ballroom fans suspected that she had retired from the show voluntarily to concentrate on her new dance school

 

Ali Dizaei - In September 2009 Dizaei won a High Court action against the "Daily Mail" and the "Evening Standard" over a defamatory article published in June 2008

 

Jan Moir - In October 2009, Moir wrote an article criticising aspects of the life and death of Boyzone singer Stephen Gately in the context of same-sex civil partnerships which she and the "Daily Mail" chose to publish six days after the singer's death and before his funeral

 

On 9 October 2009, the "Mail" ran the headline "Hunger striker's £7m Big Mac: Tamil who cost London a fortune in policing was sneaking in fast-food" add something


2010

Mandy Smith - In a 2010 interview with the "Daily Mail", Smith admitted to starting a sexual relationship with Wyman at just 14

 

Nick Clegg - The article was dusted down during the 2010 General Election campaign when the Daily Mail interpreted the article as being a "Nazi slur on Britain" and Clegg had begun to feel the full heat of the British tabloid press following his success during the first Leaders debate

 

John Partridge (actor) - In April 2010, the Daily Mail reported that Partridge was planning to marry Tsouras, a Canadian

 

Richard Burton - Sam Kashner and Nancy Schoenberger, "Daily Mail", 7 June 2010 His younger brother Graham Jenkins opined it may have been guilt over this that caused Burton to start drinking very heavily, particularly after Ifor died in 1973

 

As a result, on 29 July 2010, Mr Subramanyam is understood to have accepted damages of £47,500 from the "Daily Mail" add something

 

William Hague - In early September 2010, a number of newspapers including "The Daily Telegraph", "The Independent" and "Daily Mail" published stories about the fallout from allegations surrounding Hague's friendship with 25-year-old Christopher Myers, a history graduate from Durham University whom he employed as a parliamentary special adviser

 

Lily Allen - Citing invasion of privacy and copyright infringement, in November 2010 Allen took legal action against Associated Newspapers, the parent company of the "Daily Mail" after the Daily Mail published photographs of Allen's home

 

Rachel Uchitel - In a November 2010 interview with the UK newspaper "Daily Mail", Rachel announced she had applied for a license as a private detective


2011

Jonathan Ive - In 2011, the "Daily Mail" profiled Ive, hailing him as a "design genius

 

Cary Grant - "Daily Mail" , 28 April 2011

 

Circulation figures according to the Audit Bureau of Circulations in July 2011 show gross daily sales of 2,050,132 for the "Daily Mail" add something

 

Alexander Fiske-Harrison - In August 2011 the "Daily Mail" reported he was in a relationship with The Hon. Antalya Nall-Cain, daughter of Lord Charles Nall-Cain, 3rd Baron Brocket and this was confirmed in an interview in the Spanish newspaper "ABC" in August 2012

 

In October 2011, the "Daily Mail" printed an article citing the research, titled "Just ONE cannabis joint can bring on schizophrenia as well as damaging memory add something

 

Steve Jobs - "Daily Mail" October 14, 2011

 

Between June and December 2011 it had an average daily readership of approximately 4,371 million, of whom approximately 2,803 million were in the ABC1 demographic and 1,596 million in the C2DE demographic add something

 

Heather Mills - Giving evidence in December 2011, Morgan, who bragged in a newspaper column for the "Daily Mail" in 2006 about hearing the message, refused to say who had played him the recorded message of the call, saying he was protecting a source

 

Bojan Djordjic - In December 2011 it was reported by the Daily Mail that Blackpool had been referred to the PFA for paying only £90 per week as wages to Bojan Djordjic with all additional payment being appearance-based - a claim Djordjic later said had been fabricated


2012

Christie Brinkley - In February 2012 she was ranked third in the "Daily Mail" list "World's 20 richest models

 

Eamonn Holmes - On St Patrick's day in March 2012, Holmes told The Daily Mail in an interview for the Saturday 18th edition that the popular cultural holiday is "nothing but an excuse for drunken lowlifes to terrorize society for another day of the year"

 

It had an average daily circulation of 1,991,275 copies in April 2012 add something

 

On 3 April 2012, the freelance journalist Samantha Brick wrote an article on the "Daily Mail" website titled "There are downsides to looking this pretty': Why women hate me for being beautiful" add something

 

George Galloway - In an article published by the "Daily Mail" at the beginning of May 2012, it was asserted that staff at his £1,4 million London home had discovered items had been moved and curious objects were found in the house such as an empty bottle of gin and a gay pornographic video stashed in a closet

 

Nicholas Boles - In August 2012, it was revealed that he had claimed expenses for Hebrew lessons, which the "Daily Mail" and the Taxpayers' Alliance stated was so he could talk to his civil partner

 

Grant Shapps - In September 2012 it was reported in the Daily Mail that campaign leaflets published on behalf of Shapps when he was standing for election in Southwark North and Bermondsey stated he was born in London , while those published after he won his Welwyn Hatfield seat claimed he was born in Hertfordshire


2013

In late 2013 the paper will move its London printing operation from the city's Docklands area to a new £50 million plant in Thurrock, Essex add something

 

In September 2013, the "Mail" was criticised for an article about Ralph Miliband,, father of the Labour Party leader Ed Miliband which claimed that he "hated Britain" add something

 

Between July and December 2013 it had an average daily readership of approximately 3,951 million, of whom approximately 2,503 million were in the ABC1 demographic and 1,448 million in the C2DE demographic add something


2014

Circulation figures according to the Audit Bureau of Circulations in March 2014 show gross daily sales of 1,708,006 for the "Daily Mail" add something

 

It had an average daily circulation of 1,708,006 copies in March 2014 add something

 

In July 2014 American actor George Clooney refused to accept the "Mail"'s apology after it printed a false story about his marriage add something


2015

While the paper retained its support for the Conservative Party at the 2015 general election, the paper urged conservatively inclined voters to support UKIP in the constituencies of Heywood and Middleton, Dudley North and Great Grimsby where UKIP was the main challenger to the Labour Party add something

 

In March 2015, Jason King, a former contract worker at the "Mail's" New York office, wrote an article for Gawker titled 'My Year Ripping Off the Web With the "Daily Mail Online"' add something

 

In September 2015, the "Mail's" US company Mail Media filed a lawsuit against King and Gawker Media for libel add something

 

Djaffer Ait Aoudia told "The Guardian" that his own secretly-recorded film of the "Mail"s negotiations with a café owner negotiating a price for the CCTV recording from the café showed a person talking about the need for a "hacker" to obtain that footage of the November 2015 Paris attacks add something


2016

In January, 2016, the "Daily Mail"s reporting of the activities of Kate Middleton, the Duchess of Cambridge was described as "cruel and childish" by the media commentator Roy Greenslade add something

 

It had an average daily circulation of 2,105,365 copies in March 2016 add something

 

In August 2016 the Daily Mail began a partnership with The People's Daily, the official newspaper of the Chinese Communist Party add something

 

In September 2016, MailOnline published a lenghty interview and screenshots from a 15-year-old girl who claimed that the American politician Anthony Weiner had sent her sexually explicit images and messages add something

 

In November 2016 Lego ended a series of promotions in the paper which had run for years following campaigning from a group called 'Stop Funding Hate', who were unhappy with the "Mail"'s coverage of migrant issues and the EU referendum add something


2017

In February 2017, users of the English Wikipedia reached a consensus to reject the "Daily Mail" as being a reliable source for its articles, deeming its reporting to be "generally unreliable" add something

 

The "Mail" was much criticised for running the front-page headline "Never mind Brexit, who won legs-it", accompanying a photograph of Theresa May meeting with Nicola Sturgeon in March 2017, running more than a page of coverage on the two leaders' appearance add something

 

Weiner pleaded guilty in May 2017 to sending obscene material to a minor, and in September he was jailed for 21 months add something

 

Circulation figures according to the Audit Bureau of Circulations in November 2017 show gross daily sales of 1,383,932 for the "Daily Mail" add something


2018

In July 2018 the Independent Press Standards Organisation ordered the paper to publish a front-page correction after finding the newspaper had breached rules on accuracy in its reporting of the case add something

 

In August 2018, The Mail Online deleted a lengthy news article by Journalist Andrew Malone which focused on "illegal migrants" living in the Paris suburb of Saint Denis, after a string of apparent inaccuracies were highlighted on social media by French activist Marwan Muhammad, including mistaking Saint-Denis, the city, for Seine-Saint-Denis, the department northeast of Paris add something

 

The "Mail" has been edited by Geordie Greig since September 2018, following the retirement of Paul Dacre who edited the paper since 1992 add something


2019

In early 2019, the mobile version of the Microsoft Edge Internet browser started warning visitors to the MailOnline site that "this website generally fails to maintain basic standards of accuracy and accountability" and "has been forced to pay damages in numerous high-profile cases" via its NewsGuard plugin add something

 

In late January 2019, the status of the MailOnline was changed by the Newsguard Plugin from Red to Green, updating its verdict to this website generally maintains basic standards of accuracy and accountability add something