Le Soir

Knowledge Identifier: &Le_Soir


Le Soir

French language daily Belgian newspaper add

Category: Journalism

Founded in 1887.

Countries: Belgium (80%), United Kingdom (13%), United States (7%)

Main connections: Howard Carter, William F. Dean, Leopold III of Belgium

Linked to: Google




This timeline needs to be reviewed and corrected, as it has been automatically generated from multiple web sources.
Please help improve it by adding dated informations, images and videos about Le Soir.


Founded in 1887 by Emile Rossel, it was intended as an politically-independent and traditionally Liberal source of news add something


The paper, which became known as "Le Soir Volé" , was parodied by the resistance group, the "Front de l'Indépendance" which in 1943 published a satirical pro-Allied edition of the paper, dubbed the "Faux Soir" , which was mixed with official copies of the paper and distributed to news kiosk in Brussels add something


Howard Carter - He is referenced in Hergé's "The Adventures of Tintin, The Seven Crystal Balls" published in 1944 by Le Soir


The renewed production of the "Free "Le Soir", under Lucien Fuss, restarted on 6 September 1944, just days after the Allied Liberation of Brussels add something


Marie-Therese Rossel - Until 1946 "Le Soir" was edited by her appointee, lawyer Lucien Fuss, but Marie-Thérèse took on the editorial direction of the newspaper on Fuss's death and edited the paper until 1969 when she handed over to son-in-law Jean Corvilain


Leopold III of Belgium - In 1949, Churchill's comments about the events of May 1940 were published in "Le Soir"


William F. Dean - Dean had no contact with the outside world until he was interviewed on December 18, 1951, by an Australian journalist, Wilfred Burchett, who was a correspondent for "Le Soir", a Belgian newspaper


Didier Comes - He left school at 16 to start working as an industrial artist in a factory in Verviers, making his debut in the newspaper "Le Soir" with the comic strip "Hermann" in 1969


In the period of 1995-96 the daily had a circulation of 182,798 copies add something


Belgian stay-behind network - In 1996, "Le Soir" newspaper caused a public uproar by revealing the existence of a classified document, dated August 1995, and titled "Plan de base de la défense militaire du territoire"


Union des progressistes juifs de Belgique - In 2001, UPJB, through an open letter signed by its president Elie Gross, supported the main Belgian French-speaking daily "Le Soir" during a campaign from the Belgian Zionist organizations, including the CCOJB, which accused its journalists of a systemic anti-Israeli bias


Paul Vanden Boeynants - "The Independent", 16 January 2001, retrieved 3 April 2011 Three days later, the criminals published a note in the leading Brussels newspaper "Le Soir", demanding 30 million Belgian francs in ransom


It is one of the most popular Francophone newspapers in Belgium, competing with "La Libre Belgique", and since 2005 has appeared in Berliner format add something


Francois Schuiten - This fascination with architecture and the possible and impossible cities it can generate is further explored in "The Gates of the Possible", a weekly series Schuiten created for the newspapers "Le Soir" and "De Morgen" in 2005


Reaffirmed on the occasion of the release of the new format on 15 November 2005, add something


Rik Torfs - He later became a weekly columnist for "Le Soir" from 2008 to 2009


Misha Defonseca - On 29 February 2008, Defonseca admitted to "Le Soir" that she had fabricated the tale, after having been presented with what the paper described as "irrefutable" evidence that her story was false


Frank Van Dun - The Belgian newspaper "Le Soir" reported on 8 June, 2012, that between 1988 and 2000, Belgian scientists Van Dun and Marcel Javeau were paid by the tobacco lobby, through the group 'Associates for Research in the Science of Enjoyment'


In response to the terrorist attack on "Charlie Hebdo" in which 12 people died on 7 January 2015, some international organizations such as Reporters Without Borders and the Index on Censorship called for controversial "Charlie Hebdo" cartoons to be re-published in solidarity with the French satirical magazine and in defense of free speech add something